Alle rejsemål
Skiferie
Storbyferie
Flybillet

Ny rejsevejledning til Spanien

Udenrigsministeriet i Danmark har netop opdateret deres rejsevejledning for Spanien. De fraråder nu alle ikke-nødvendige rejse til hele landet. Rejsevejledningen gælder 14 dage frem i tiden – og vi kontakter løbende alle gæster, der bliver berørt at den nye vejledning. Du behøver altså ikke at kontakte os.

De mest stillede spørgsmål

Hvad betyder den nye rejsevejledning for min rejse?
Det kommer helt an på, hvornår du skal rejse. Rejsevejledningen gælder 14 dage frem i tiden medmindre, der er angivet anden slutdato. Har du en rejse indenfor de kommende 14 dage til Spanien, så er din rejse annulleret. Vi kontakter alle vores gæster i afrejse-rækkefølge.

Jeg skal rejse – men først fra september og frem – hvad sker der med min rejse?
Den nye, ændrede rejsevejledning gælder i løbende 14 dage, og Udenrigsministeriet opdaterer Rejsevejledningen hver uge. Der kan altså let ske nye opdateringer inden din afrejse. Får den nye rejsevejledning betydning for din rejse, kontakter vi dig naturligvis.

Jeg skal rejse til De Kanariske Øer til vinter – hvad sker der med min rejse?
Den nye, ændrede rejsevejledning gælder i løbende 14 dage, og Udenrigsministeriet opdaterer Rejsevejledningen hver uge. Der kan altså let ske nye opdateringer inden din afrejse. Får den nye rejsevejledning betydning for din rejse, kontakter vi dig naturligvis, men på nuværende tidspunkt forventer vi alle charterrejser gennemført til De Kanariske Øer fra oktober.

De spanske myndigheder er meget opmærksomme på situationen, og De Kanariske Øer har netop indgået en aftale med forsikringsgiganten AXA, hvilket betyder, at alle gæster kan få gratis behandling, hjemrejse og karantæneophold, hvis de testes positiv og ikke selv har en forsikring, der dækker. Du kan fx læse mere om denne tryghed her: https://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE12324219/de-kanariske-oeer-daekker-turisters-udgifter-ved-covid19/

Jeg er utryg ved min rejse – hvad kan jeg gøre?
Hvis Udenrigsministeriet fraråder alle ikke-nødvendige rejser, skal du selvfølgelig ikke afsted. Vi følger altid Udenrigsministeriet Rejsevejledning.
Vi kontakter alle 14 dage før afrejse, såfremt rejsen annulleres grundet Udenrigsministeriets opdateringer. Vi sender kun vores gæster afsted på rejse, hvis Udenrigsministeriet vurderer, at det er sikkert at rejse.

Jeg har været på ferie i Spanien og er lige kommet hjem – hvad gør jeg nu?
Vi anbefaler, at du følger Udenrigsministeriets råd til gæster, der har rejst i Spanien. Du finder rådene på Udenrigsministeriets hjemmeside:https://um.dk/da/rejse-og-ophold/rejse-til-udlandet/rejsevejledninger/spanien/

Kan jeg annullere eller ændre min rejse?
Alle, der bliver berørte af Rejsevejledningen, kontakter vi. Her vil vi selvfølgelig forsøge at finde en løsning, så I stadig kan komme på ferie blot til et andet rejsemål. Du kan selvfølgelig også annullere rejsen.

Du har også mulighed for at ombooke din charterrejse til en anden dato og evt. et andet rejsemål, hvis der er mere end 60 dage til afrejse efter almindelige ændrings- og afbestillingsregler. Det koster 500 kr. pr. person i ændringsgebyr. Denne mulighed for ændring gælder ikke ved rejser med rutefly.

Kan jeg bestille en ferie med ro i maven?
Ja, det kan du. Hvis myndighederne fraråder rejser til en destination, så rejser vi naturligvis ikke, og du vil enten kunne ombooke din rejse eller annullere.

Er det sikkert at rejse?
Det ved myndighederne – bl.a. Udenrigsministeriet – heldigvis meget bedre end os. Hold dig derfor altid opdateret på www.um.dk
Hvis Udenrigsministeriet fraråder rejser til din kommende feriedestination, så kontakter vi dig naturligvis.

Info om Corona-virus og din rejse

Udenrigsministeriet har d. 18. juni vedtaget, at de ophæver rejseforbuddet til størstedelen af EU d. 27. juni. Derfor har vi sendt en mail til alle vores gæster i juli og august, hvor vi tilbyder, at man kan fastholde sin rejse, hvis man ønsker det. Alternativt er rejsen selvfølgelig fortsat annulleret, da Statsministeriet meddelte det tilbage i maj

Kære gæster,

Jeg vil gerne starte med at takke for tålmodigheden. Det er ikke nogen let situation, som nogen af os befinder os i lige nu. Vi har mødt enorm stor forståelse fra vores mange gæster og kunder, og jeg er både glad og stolt over den tillid, vi bliver vist.

Her på hjemmesiden kan du både læse de mest stillede spørgsmål, ligesom vi har forsøgt at ridse de forskellige forløb op – også vedr. refundering af aflyste rejser.

Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål.

Pas godt på hinanden.

Med venlig hilsen
Peder Hornshøj
Adm. direktør, Sun Tours

Skal du flyve med Norwegian på din ferie?
Flyselskabet Norwegian har meddelt, at de ikke vil foretage flyvninger udenfor Norge inden marts 2021 - dette gælder dog IKKE vores charter- og ruteflyvninger. Derfor forventes det, at din flyvning gennemføres som planlagt. Sker dette mod forventning ikke, har vi allerede et andet flyselskab, der gerne vil foretage flyvningerne på vores rejser.

Norwegian sender desværre besked direkte til mange af vores gæster. Denne information skal I blot se bort fra – I hører fra os omkring flyvninger med os, hvis der sker ændringer.





Opdateret 6/8 kl. 16.06

Del denne side via E-mail