Praktiske oplysninger

 

PRAKTISKE OPLYSNINGER VED BESTILLING AF REJSEN
Bestilling af rejsen kan ske telefonisk, på internettet eller ved personlig henvendelse i vores salgskontor. Der kan kun bestilles én indkvartering pr. billet. Ønsker I at bestille mere end én indkvartering skal I have flere billetter.

Bemærk venligst
Bestillingen er ikke endelig, før I har modtaget en skriftlig ordrebekræftelse enten pr. mail eller post. Såfremt der vil være yderligere korrespondance omkring det allerede bestilte, fremsendes dette enten pr. mail eller pr. post efter eget valg.Papirbillet fremsendes mod et gebyr på 50 kr. Husk altid at kontrollere, at oplysningerne på de tilsendte papirer stemmer overens med det bestilte. Det er meget vigtigt, at alle navne er stavet korrekt og stemmer overens med oplysningerne i den rejsendes pas. Efter depositum er indbetalt koster ændringer 300 kr. pr. person.

Betaling af rejsen
Straks efter bestilling af rejsen modtager I en faktura enten pr. post eller pr. mail. Denne er samtidig jeres billet. Heraf fremgår hvornår depositum og restbeløbet forfalder. Uanset om I har bestilt jeres rejse online eller via telefon, kan I betale rejsen over internettet. Vi tager imod VISA/Dankort, MasterCard, Maestro, VISA Electron & JCB. Jeres betaling registreres direkte i vores bookingsystem.
BEMÆRK: Hvis der er mindre end 22 dage til afrejse SKAL rejsen betales med kreditkort med det samme på vores hjemmeside eller gennem vores call center. Betaling via giro og netbank er ikke muligt.                                                            Billetten er først gyldig, når det fulde beløb er indbetalt. Der fremsendes ikke yderligere, ligesom Sun Tours heller ikke fremsender kvitteringer på at indbetalt depositum og restbeløb er modtaget. I har selv mulighed for at se status på billetten ved at logge jer ind på jeres billet via vores hjemmeside (se "Bestilling").

Tjek jeres billet online på www.suntours.dk
Dette gøres ved at gå ind på suntours.dk under "Min rejse" med de log-in detaljer, som står oplyst i øverste højre hjørne på billetten. Det er vigtigt at taste password ind nøjagtigt, som det står på billetten, dvs. når der står et bogstav med stort, skal det skrives med stort, når man logger sig ind.

Sygdomsafbestillingsforsikring
Vi anbefaler, at I ved bestilling af rejsen tegner en afbestillingsforsikring, der koster 195 kr./pers. Afbestillingsforsikringen skal tegnes ved bestilling af rejsen og betales sammen med depositum, hvorefter forsikringen er bindende. Ved tegning af afbestillingsforsikring fremsendes forsikrings-betingelser automatisk.

Rejseforsikring
Vær opmærksom på, at det gule sygesikringsbevis kun dækker i EU-lande, og at hjemtransport ved sygdom ikke længere er inkluderet. Sun Tours er frem til få dage før afrejse behjælpelig med at tegne en rejseforsikring gennem Gouda Rejseforsikring A/S.

Ønsker
Særlige ønsker skal oplyses ved bestilling af rejsen, så de fremgår af billetten. Vi kan desværre ikke give 100% garanti for, at alle ønsker opfyldes. Det er oplysningerne og evt. aftaler påført billetten, der er gældende.

GENEREL INFO OM INDKVARTERINGER
Ankomst/afrejse
Ved ankomsten vil vores rejseledere anvise Jer Jeres indkvartering. For de af vores gæster der ikke kan få deres indkvartering på ankomsttidspunktet og skal forlade indkvarteringen før hjemrejsetidspunktet, vil der være mulighed for bagageopbevaring (på eget ansvar). For de af vores gæster, der vælger selv at stå for transporten til feriestedet, vil det oftest være hotellets/campingpladsens personale, der står for indkvarteringen.

CHARTERFERIER

Indkvartering i hotel/lejlighed                                                                                       På ankomstdagen kan indkvarteringen overtages om eftermiddagen og skal på afrejsedagen forlades om formiddagen. Sun Tours' rejseleder vil oplyse de præcise tidspunkter. På nogle hoteller/lejlighedskomplekser er det muligt mod ekstra betaling at beholde indkvarteringen til efter det fastsatte tidspunkt for ud-checkning. Forespørg i receptionen på rejsemålet. 

Billeder i kataloget og på internettet                                                                             Vi gør opmærsom på, at billeder af værelser/lejligheder kun er eksempler på sådanne. Vi kan derfor ikke garantere for, at den bestilte indkvartering er helt magen til.                                                                                       Indretning                                                                                                           Lejligheder/værelser samt balkoner og terrasser kan variere i størrelse og indretning. Køkkennichen i lejligheden vil typisk være enkelt indrettet med køleskab og et par kogeplader/blus samt sparsomt køkkenudstyr. Kaffemaskine og ovn forefindes ikke, med mindre det er nævnt under den enkelte indkvartering.                                                                Opredninger                                                                                                                  Flere steder er det muligt med ekstra opredninger. Disse opredninger vil typisk være af ringere standard end de eksisterende sengepladser. Linned/håndklæder                                                                                                       I alle lejligheder/hotelværelser vil der være sengetøj og linned samt håndklæder. Man bedes selv medbringe håndklæder til pool og strand. Hvis man bor i lejlighed bedes man ligeledes medbringe viskestykker og karklude. Skift af linned/håndklæder varierer fra sted til sted.                                                                              Rengøring                                                                                                                   Rengøring af værelse/lejlighed er altid inkl. medmindre andet er nævne (opvask ikke indbefattet). Antal rengøringsdage varierer fra sted til sted. Aircondition                                                                                                                   Hvor der er aircondition kan denne bruges både til nedkøling og opvarmning. Aircondition kan på nogle hoteller/lejligheder køre i intervaller dvs. på fastlagte tidspunkter, som styres af de enkelte indkvarteringssted. Hvor aircondition ikke er inkluderet i rejsens pris foretages afregningen på rejsemålet.                                                                                        Safeboks                                                                                                                           De fleste lejlighedskomplekser/hoteller har safeboks. Denne forefindes enten i selve lejligheden/hotelværelset eller i receptionen. Betaling for leje afregnes på rejsemålet.

CAMPINGFERIER

Indkvartering i telt
Bus gæster kan overtage teltet kl. 10.00 på ankomstdagen, og på afrejsedagen skal teltet forlades rengjort kl. 9.30. Flygæster kan oftest overtage teltet ved ankomst og beholde det op til afrejsetidspunktet. For alle campinggæster gælder, at man på sæsonens allersidste hjemrejsedag må påregne at skulle forlade teltet kl. 8.00. Dette skyldes, at SunTours' teltlejr pakkes ned ved sæsonafslutning.

Indkvartering i hytte, bungalow eller mobilhome
For vores gæster, som vælger ovenstående indkvartering, er der individuelle regler for overtagelse og fraflytning. Som regel gælder følgende: På ankomstdagen kan indkvarteringen overtages om eftermiddagen og skal på afrejsedagen forlades kl. 10.00. Ovenstående tider for overtagelse og fraflytning af indkvarteringer skal ses som vejledende. Gældende for alle indkvarteringstyper/rejseformer er, at rejselederen vil oplyse de præcise tidspunkter.

Deponeringsboks
De fleste campingpladser har deponeringsboks til opbevaring af bl.a. kontanter. Betaling for leje afregnes på rejsemålet.

 
Persondata information