Værd at vide

 

Senest opdateret 08-09-2014

  • Afbestilling af rejsen

    Afbestilling af rejsen med afbestillingsforsikring

    Hvis afbestillingsforsikringen er købt igennem Sun Tours, skal rejsen annulleres mundtligt pr. telefon eller skriftligt pr. e-mail inden rejsens begyndelse med kort begrundelse herfor. Herefter vil en formular/lægeerklæring blive tilsendt den rejsende som bedes udfyldt og sendt retur til Sun Tours, hvorefter det vurderes om denne er gyldig og rejsens pris kan refunderes.

     

    Afbestilling af rejsen uden afbestillingsforsikring

    - Ved afbestilling op til 62 døgn før den aftalte rejsedag tilbagebetaler vi det indbetalte beløb med fradrag af et beløb svarende til depositum (1.350 kr. pr. person), samt evt. afbestillingsforsikring og andre gebyrer.

    - Ved afbestilling senere end 62 døgn før og senest 14 døgn før den aftalte rejsedag har vi ret til at beregne os 50 % af rejsens pris, dog minimum 1.350 kr. samt afbestillingsforsikring og andre gebyrer.

    - Ved afbestilling fra 13 døgn før den aftalte rejsedag og op til 72 timer før det på billetten anførte afgangstidspunkt, har vi ret til at beregne os 50 % af rejsens pris samt depositum 1.350 kr. pr. person samt evt. afbestillingsforsikring og andre gebyrer.

    - Ved afbestilling 72 timer før det på billetten anførte afgangstidspunkt eller senere, ved for sent fremmøde eller ved kundens udeblivelse uden afbestilling, har man ikke krav på tilbagebetaling af nogen del af din indbetaling. Udeblivelse eller for sent fremmøde betragtes som en aflysning af hele rejsen.

    - Ved afbestilling i tilfælde, hvor der er tale om flyvning med rutefly og vi ikke kan få refunderet billetten, hverken helt eller delvist, fra flyselskabet, har vi ret til at beregne os, hvad der svarer til flybillettens pris samt depositum og andre gebyrer. Sun Tours skal kunne dokumentere, at flybilletten ikke kan refunderes.

  • Afbestillingsforsikring

    Vi anbefaler, at du ved bestilling af rejsen tegner en afbestillingsforsikring, der koster 195 kr. pr. person. Afbestillingsforsikring skal tegnes ved bestilling af rejsen og betales sammen med depositum, hvorefter forsikringen er bindende. Afbestillingsforsikring kan derfor ikke bestilles efter, at depositum er betalt.

    Med en gyldig lægeerklæring eller anden gyldig dokumentation refunderes hele det indbetalte beløb med fradrag af forsikringens pris. Læs mere om procedure for afbestilling under punktet "Afbestilling af rejsen".

    Afbestillingsforsikringen dækker ved bl.a. sygdom, tilskadekomst, hospitalindlæggelse, dødsfald i den nærmeste familie, brand i egen bolid, arbejdsnedlæggelse i gene virksomhed, uventet opsigelse, akut arbejdsløshed op til 21 dage før afrejse, samt reeksamination.

     

    Klik her for at læse forsikringsbetingelser nr. 713

  • Ankomst/afrejse

    Ankomst

    Du vil blive modtaget af Sun Tours' danske rejseledere i eller uden for ankomsthallen i lufthavnen. Hvis du har bestilt transfer til og fra hotel/lejlighed eller campingplads, vil rejselederne henvise dig til transferbussen, der kører til det valgte rejsemål.

    Hvis det ved ankomst til hotellet/lejligheden eller campingpladsen ikke er muligt at få indkvarteringen med det samme eller I på afrejsedagen skal checke ud tidligere end afrejsen, kan I på eget ansvar få opbevaret jeres bagage. Check ud på afrejsedagen i hoteller/lejligheder er typisk kl. 12.00 og telt, bungalow, mobilehome og hytter er som regel kl. 10.00 (Rejser man på buscamping skal indkvarteringerne forlades kl. 9.30). Læs nærmere under hver enkel indkvartering under punktet "Indkvartering".

    På nogle hoteller/lejligheder er det muligt mod ekstra betaling at beholde indkvarteringen til efter det fastsatte tidspunkt for udcheckning. Forespørg i receptionen på rejsemålet, når afrejsen nærmer sig.

     

    Afrejse

    I informationsmappen på hotellet/lejligheden eller campingpladsen vil afhentningstidspunkt for bussen på hjemrejsedagen fremgå, ellers kontakt venligst vores rejseledere på destinationen.

    Har man ikke bestilt transfer til og fra lufthavnen, er man selv ansvarlig for at komme frem til hotel/lejlighed eller campingplads, som vil sørge for check in, samt retur til lufthavnen på afrejsedagen. Kontakt eventuelt vores rejseleder for eventuelle ændringer i rejseplanen.

    Rejser man som "Flight only" (Kun flybilletter), er det den rejsendes ansvar at kontakte vores rejseledere på destinationen for eventuelle ændringer i rejseplanen.

  • Bagage (på rejsen)

    Tilladt bagage

    Der opkræves ikke gebyr for at medbringe bagage hos Sun Tours.

    Bemærk at ved ud- og afrejse selv er ansvarlig for, at bagagen kommer med bus/fly og ligeledes for, at bagagen kommer af på feriestedet.

    Afhængigt af det flyselskab I skal flyve med, er der forskellige regler for bagage. Det fremgår af jeres billet, hvor meget bagage der må medbringes pr. person.

    Overskrider bagagevægten det på billetten angivne opkræves ekstra gebyr. Overvægtsprisen er typisk på 50-100 kr. pr. kg. Flyselskabet forbeholder sig ret til at afvise den del af bagagen, som overskrider den tilladte vægt.

    Hos de fleste selskaber må bagagen gerne pakkes sammen, således at 2 personer pakker deres tilladte vægt i kun én kuffert, dog må en kuffert af hensyn til flypersonalet, der skal håndtere det, ikke veje mere end 32 kg.

    Klik på flyselskabets navn for at læse mere om bagageregler på flyselskabets egen hjemmeside, eller blive dirigeret videre til kundeservice.

     

    Primera Air

    20 kg i alt inkl. håndbagage pr. person over 2 år (Håndbagage må maks. veje 5 kg). Håndbagage maks. størrelse: 54x45x25 cm inkl. hjul. Børn under 2 år må medbringe 10 kg inchecket bagage, samt en mindre håndbagage med de nødvendige småting til flyturen. Desuden må der medbringes én klap- eller barnevogn uden beregning.

     

    Jet Time

    20 kg bagage og 5 kg håndbagage pr. person over 2 år. Håndbagage maks. størrelse: 55x40x32 cm inkl. hjul. Børn under 2 år må medbringe 5 kg håndbagage, samt én klap- eller barnevogn uden beregning.

     

    Atlantic Airways

    20 kg bagage og 5 håndbagage (og evt. bærbar computer, maks. 3 kg) pr. person over 2 år. Håndbagage maks. størrelse: 55x40x25 cm imkl. hjul. Børn under 2 år må medbringe 10 kg inchecket bagage. Hvis klap- eller barnevogn medbringes, indregnes denne i den samlede bagage.

     

    Freebird (Kontakt kundeservice)

    20 kg bagage og 5 håndbagage pr. person over 2 år.

     

    Danish Air Transport (Kontakt kundeservice)

    20 kg bagage og 5 håndbagage pr. person over 2 år. Håndbagage maks. størrelse: 54x45x25 cm inkl. hjul. Børn under 2 år må medbringe en klap- eller barnevogn uden beregning.

     

    Malmö Aviation

    20 kg i alt inkl. håndbagage pr. person over 2 år (Håndbagage må maks. veje 8 kg). Håndbagage maks. størrelse: 50x40x25 cm. Børn under 2 år må medbringe en klap- eller barnvogn uden beregning.

     

    Norwegian

    20 kg bagage (pakket i maks. 2 kufferter/tasker) og 10 kg håndbagage pr. person over 2 år. Børn under 2 år må medbringe 5 kg inchecket bagage, samt en klpa- eller barnevogn uden beregning.

     

    Regler for håndbagage

    Der er regler for, hvad der må medbringes i håndbagagen. Trafikstyrelsen har lavet en vejledning.

    Klik her for at læse mere om regler for håndbagage

     

    Kuffertmærker

    Der udsendes ikke kuffertmærkater fra Sun Tours. Mærkater forefindes og udfyldes i lufthavnen.

     

    Klap- og barnevogn

    Læs under hvert selskab om klap- eller barnevogn må medbringes.

    Af hensyn til transport med transferbus på destinationen er det, ud over almindelig bagage og håndbagage, kun tilladt at medbringe 1 stk. paraplyklapvogn eller en klapvogn, som i sammenfoldet tilstand er på størrelse med en kuffert, hvis det skal garanteres, at det kan komme med transferbussen. Medbringes større klap- eller barnevogn, skal Sun Tours have besked inden afrejse.

    Vær opmærksom på, at den rejsende selv er ansvarlig for at have pakket bagagen forsvarligt. Klap- og barnevogne kan pakkes i en lejet Airshell.

    Tryk her for at leje Airshell

     

    Specialbagage

    Hvis anden specialbagage medbringes, er dette på eget ansvar. Skitransport skal forudbestilles hos Sun Tours og koster 300 kr. pr. par ski og støvler tur/retur, når der flyves med Norwegian.

    Specialbagage kan være golfbags, surfboard, cykel, dykkerudstyr m.fl.

    Sun Tours forbeholder sig ret til at afvise specialbagagen på transferbussen og henviser i øvrigt til flyselskabets gældende regler, både hvad angår tilladt vægt, samt hvad der må medbringes i bagage/håndbagage. Medbringes større specialbagage, skal Sun Tours have besked inden afrejse.

    Klik på flyselskabets navn for at blive dirigeret videre til flyselskabets regler for specialbagage, samt evt. forudbestilling heraf.

     

    Primera Air

    Forudbestil på hjemmeside. Klik på flyselskabets navn ovenfor.

     

    Jet Time

    Forudbestil på hjemmeside. Klik på flyselskabets navn ovenfor.

     

    Atlantic Airways

    Specialbagage medbringes i lufthavnen og betales direkte ved skranken til flyselskabet. Nedenfor ses vejledende priser og kg:

    Cykel/dykkerudstyr: 800 kr. t/r (maks. 18 kg)

    Golfbag: 600 kr. t/r (maks. 15 kg)

    Surfboard: 600 kr. t/r (maks. 15 kg)

    Kiteboard: 700 kr. t/r (maks. 20 kg)

    Windsurf board: 1000 kr. t/r (maks. 30. kg)

     

    Freebird

    Kontakt kundeservice ved at klikke på flyselskabets navn ovenfor.


    Danish Air Transport

    Kontakt kundeservice ved at klikke på flyselskabets navn ovenfor.


    Malmö Aviation

    Vælg: Charter - Specialbagage charter

    Specialbagage medbringes i lufthavnen og betales direkte ved skranken til flyselskabet. Priser findes ved at klikke på flyselskabet navn.

     

    Norwegian

    Bestil via kundecenter. Klik på flyselskabets navn ovenfor.

  • Bagage (efter rejsen)

    Forsinket/beskadiget/bortkommet bagage

    Skulle bagagen i forbindelse med flytransport på ud- eller hjemrejsen blive forsinket, beskadiget eller bortkomme, er det den rejsendes ansvar at dette anmeldes til lufthavnspersonalet inden lufthavnen forlades, med henblik på at få en skadesrapport (PIR-rapport). Det er her vigtigt, at man kan fremvise bagagekvittering som udleveres ved check-in i lufthavnen, da bagagen blev indleveret.

    Har man ingen rejseforsikring med bagagedækning, henvises til ens indboforsikring. Det er også muligt at rette erstatningskrav direkte mod flyselskabet, hvor henvendelsen foretages til det respektive flyselskabs kundeservice. Sun Tours er ikke ansvarlig for forsinket, bortkommet eller beskadiget bagage.

     

    Glemt bagage

    Har du på ferien glemt en eller flere ting, så kontakt venligst Sun Tours hurtigst muligt efter hjemkomst, såfremt du ønsker vores hjælp til at tilvejebringe det mistede. Vi fakturerer automatisk et gebyr på 150 kr. for efterlysning, som betales, uanset om den efterlyste genstand bliver fundet. Dertil må påregnes forsendelsesudgifter.

    Man bør forvente, at det kan tage tid at få bragt ting hjem. Sun Tours påtager sig ikke ansvar, hvis den glemte ting forsvinder, end ikke efter at den har været Sun Tours i hænde.

    Såfremt en genstand er glemt på flyet eller i lufthavnen, skal det pågældende flyselskab kontaktes, eller lufthavnens afdeling for Lost and Found (Hittegodskontor).

     

    Tyveri af bagage

    I tilfælde af tyveri er du selv ansvarlig for anmeldelse til myndighederne og for at få dokumentation herfor. Såfremt tyveri ikke er anmeldt og du ikke har gyldig dokumentation, kan der normalt ikke gøres krav på erstatning hos eget forsikringsselskab.

    Sun Tours kan ikke holdes ansvarlig for stjålne genstande, heller ikke fra safebokse på hoteller/lejligheder. Sun Tours er desuden ikke ansvarlig for forsinket, forsvundet eller beskadiget bagage samt udgifter som følge heraf. Læs mere under punktet "Forsinket/beskadiget/bortkommet bagage".

  • Betaling

    Bestilling mere end 62 dage før afrejse

    Depositum udgør 1.350 kr. pr. person over 2 år og betales senest 3 dage efter bestilling. Eventuel afbestillingsforsikring skal betales sammen med depositum. Bemærk at depositummet ikke refunderes.

    Betaling af restbeløbet skal være Sun Tours i hænde senest 62 dage før afrejsedagen.

     

    Bestilling mellem 62 og 21 dage før afrejse

    Ved bestilling senere end 62 dage før afrejsedagen skal hele rejsens pris være Sun Tours i hænde indenfor 48 timer.

     

    Bestilling med mindre end 21 dage før afrejse

    Ved bestilling af rejse med under 21 dage til afgang, skal der straks betales med kreditkort eller andet betalingskort i tlf. eller direkte på vores hjemmeside. Indbetalingskort kan desværre ikke benyttes. Overholdes betalingsbetingelserne ikke, har vi ret til at annullere rejsen.

     

    Betalingsmåder

    Der kan betales med kreditkort eller andet betalingskort på vores hjemmeside straks ved bestilling af rejse eller på et senere tidspunkt. Bemærk at der kan være gebyr ved brug af forskellige kort. Det vil fremgå, når der betales.

    Tryk her for at betale rejse

    Der kan desuden betales pr. telefon til vores rejsekonsulenter, på tlf. nr 70 23 07 20. Der kan også betales på netbank eller i banken ved brug af indbetalingskort. Indbetalingskortet findes nederst på billetten. Har du indbetalt med kreditkort og ønsker at ændre til et andet betalingskort, koster det 75 kr. i gebyr at tilbageføre beløbet, plus evt. kortgebyrer. Det samme er gældende, hvis du har betalt din rejse flere gange.

     

    Betalingsbekræftelse

    Ved betaling med betalingskort over netbank eller i banken, fremsendes ikke automatisk en bekræftelse for modtagelse af betaling - du kan dog til enhver tid se dine registrerede indbetalinger ved at logge ind på din billet på vores hjemmeside under "Min rejse". Her kan du desuden få tilsendt den seneste version af billetten på e-mail.

    Klik her for at komme til "Min rejse"

    Ved betaling direkte på vores hjemmeside eller per telefon med kreditkort eller andet betalingskort tilsendes automatisk en kvittering for betaling til den opgivne e-mailadresse.

  • Bestilling

    Bestilling af rejsen kan ske telefonisk, på vores hjemmeside eller ved personlig henvendelse på vores salgskontor i Aarhus C på Silkeborgvej 92-94. Åbningstider for tlf. og salgskontor findes under vores kontaktoplysninger på hjemmesiden.

    Klik her for åbningstider og kontakt

  • Billeder

    Vi gør opmærksom på, at billeder af værelser/lejligheder kun er eksempler på sådanne. Vi kan derfor ikke garantere, at den bestilte indkvartering er helt magen til.

  • Billet

    Fremsendelse af billet

    Efter bestilling af rejsen, enten på vores hjemmeside eller telefonisk, får du automatisk tilsendt din billet på den opgivne e-mailadresse. Billetten er i PDF-format og skal blot printes ud og medbringes på rejsen. Hvis billetten ønskes tilsendt pr. post, tillægger vi automatisk et forsendelsesgebyr på 50 kr. 

    Det er muligt at logge ind på din billet hjemmefra. Dette gøres ved at gå ind på "Min rejse" og udfylde felterne med log-in oplysningerne der fremgår øverst i højre hjørne på billetten.

    Klik her for at komme til "Min rejse"


    Kontroller altid oplysningerne på billetten

    Husk altid at kontrollere, at oplysningerne på de tilsendte papirer stemmer overens med det bestilte. Det er meget vigtigt, at alle navne er stavet korrekt og stemmer overens med oplysningerne i dit pas. Efter depositum er betalt koster navneændring 300 kr. pr. person.

  • Busrejser

    Vi kører på de fleste ture med Papuga Bus, som har nogle af de bedste og nyeste busser i Danmark. Som standardudstyr er der selvfølgelig vippestole, stereo-/videoanlæg, toilet og aircondition.

     

    4-stjernede luksusbusser

    Komfort og sikkerhed er i højsædet hos Sun Tours, hvorfor vi kører med 4-stjernede luksusbusser. I en hvilebus kan alle rejsende sidde fastspændt under kørslen og her er god benplads. I underetagen er der borde - sæder ved disse kan tilkøbes for 75 kr. per vej.

     

    Alle børn - uanset alder - skal have eget sæde

    Ifølge gældende regler, skal alle børn - uanset alder have eget sæde på busrejser. Derfor er spædbørnsgebyret for busrejser højere end ved charterejser.

     

    Bagage

    Alle passagerer, uanset alder, må medbringe bagage svarende til et stk. alm. rejsekuffert, et stk. håndbagage, et stk. paraplyklapvogn samt sengetøj/sovepose. Husk at pakke således, at ting der skal bruges undervejs, er anbragt i håndbagagen (f.eks. toiletsager, medicin, personlige papirer, herunder gyldige rejsedokumenter). Husk at skrive tydeligt navn, adresse og tlf. nr. på bagagen. Sun Tours udsender ikke længere kuffertmærker, hvorfor vi anbefaler at bruge manilamærker, der kan købes i de fleste boghandler. Det anbefales at medbringe pude og tæppe til brug om natten.


    Busskifte

    I Kolding kan der forekomme busskifte, da opsamlingsbusserne fra Sjælland, Fyn og Jylland mødes her, hvorefter de kører til hver deres rejsemål. Se vores opsamlingssteder under "Køreplan" i menuen til venstre.

     

    Forplejning undervejs

    I alle vore busser er det muligt at købe kolde og varme drikke, dog ikke i opsamlingsbusserne. I langt de fleste busser vil der være en stewardesse, der foruden drikkevarer også vil sælge morgenmad, sandwich og små lune retter som f.eks. pølser, toast o.lign. Medbragt mad bedes spist på rastepladserne.

     

    Gratis langtidsparkering

    Der er gratis langtidsparkering for busgæster ved opsamlingsstedet ved Papuga Bus, Lundahl Nielsens Vej 1, Vinding, 7100 Vejle. Lige syd for Vejle Fjord-broen køres mod Fredericia. I tredje lyskryds drejes til højre ved Hansen Møbler. 100 meter nede af vejen ligger Papuga Bus. Langtidsparkering ved andre opsamlingssteder er desværre ikke muligt.


    Pauser

    Omkring hver fjerde time afholdes pauser, fortrinsvis på rastepladser med cafeteria, kiosk og toilet. Efter natpausen ca. kl. 23.00 skal der være ro i bussen.


    Pladstildeling i bussen

    Man tildeles en plads ved bestilling af rejsen, dog kan der blive arrangeret om for at få pladsfordelingen til at gå op. De endelige sædenumre fremsendes 1 uge før afrejse. Sædenumre og evt. ønsker for placering i bussen gælder først fra Kolding, hvor bussen fra Jylland og bussen fra Fyn/Sjælland mødes.

     

    Køreplan

    Nedenfor ses de vejledende tidspunkter for afgang og hjemkomst. Det er til enhver tid de tider der fremgår af billetten, som er gældende.

    Mødetid er senest 15 min. før afgang.

    Det tager ca. 24 timer at køre til vores destinationer fra grænsen mellem Danmark og Tyskland.


     

    Afgang

    Forventet hjemkomst

    Sjælland via Fyn

     

     

    Kbh., Sjælør S-station

    06.00

    20.30

    Ølby, S-station

    06.30

    19.55

    Ringsted, motorvejsafkørsel 35 v/samkørselsplads

    06.55

    19.35

    Slagelse, motorvejsafkørsel 39 v/Transportcenter

    07.20

    19.10

    Fyn

     

     

    Nyborg, motorvejsafkørsel 45 v/svømmehal

    08.00

    18.30

    Odense, motorvejsafkørsel 50, v/McDonalds

    08.20

    18.00

    Jylland

     

     

    Aalborg, samkørselsplads v/Th. Sauersvej

    06.00

    20.30

    Hobro, motorvejsafkørsel 33 v/McDonalds

    06.25

    20.00

    Randers, Fyensgade v/Randers hallen

    07.00

    19.30

    Aarhus v/Musikhuset

    07.45

    18.45

    Skanderborg, v/Banegården

    08.10

    18.20

    Horsens, afkørsel 56 v/ Q8

    08.30

    18.00

    Vejle v/Papuga bus, Lundahl Nielsens Vej 1, Vinding, 7100 Vejle 

    Gratis langtidsparkering

    08.50

    17.30

    Hylkedal rasteplads v/Sønderjyske motorvej, mellem afkørsel 64 og 65

    09.10

    17.00

    Aabenraa, motorvejsfrakørsel 70 v/McDonalds

    09.50

    16.15

    Padborg v/OK Truck Center, Lejrvejen 12

    10.10

    16.00


  • Check-in

    Mødetid i lufthavnen

    Vi anbefaler, at man møder op 2 timer før afgang, så man er sikker på at nå flyet. Der kan på travle tidspunkter være kø til check-in, bagagedrop og sikkerhedskontrol.

     

    Check-in i lufthavn

    Som regel foregår check-in i lufthavnen som automatisk selvbetjening. Man checker selv ind på maskinerne, hvor man får boardingkort og bagagetags. Derefter skal bagagen droppes ved skranken. Hold øje med skiltning i lufthavnen.

    Der er kontakpersoner ved skranken der kan være behjælpelig, hvis der opstår tvivl. Medbring altid udprintet billet - Sun Tours kan ikke garantere, at man kan checkes ind, såfremt at billetten ikke medbringes udprintet.

     

    Online check-in

    Hvis man flyver fra Billund, kan der ca. 22 timer før afgang tjekkes ind på lufthavnens hjemmeside.

    Klik her for online check-in i Billund Lufthavn

    Online check-in service eksisterer desværre ikke i de øvrige lufthavne.

     

    Links til online check-in direkte hos flyselskab

    Primera Air (Kun hvis bestilt sæde i fly)

    Jet Time (Kun hvis bestilt sæde i fly fra BLL/CPH)

    Atlantic Airways

    Freebird - Ikke muligt

    Danish Air Transport (Ikke muligt fra CPH)

    Malmö Aviation

    Norwegian (Booking reference til Norwegian sendes af Sun Tours)

  • Enkeltværelser/singlerejser

    Sun Tours kan tilbyde enkeltværelser på mange hoteller og lejlighedskomplekser. Prisen er som regel højere, end hvis man bor 2 personer sammen på et værelse, da alle priser er kalkuleret efter, at min. 2 personer bor sammen på et værelse eller lejlighed. Enkeltværelsestillægget er varierende fra hotel til hotel - ring på 70 23 07 20 og få prisen hos en af vore rejsekonsulenter, hvis den ikke fremgår i bookingsystemet på hjemmesiden.

    Vær opmærksom på, at hvis man rejser som eneperson med et barn, vil barnet betale fuld pris som en voksen. Læs mere under punktet: "Børnepriser".

    Rejser man alene med børn på campingferie, kan vi på nogle campingpladser tilbyde:

    1 voksen og 1 barn (på både fly- og busrejser): Børnepris til barnet i vores T3-telte eller i vores T4-telte, såfremt T3-telte ikke forefindes på destinationen.

    1 voksen og 2 børn (på både fly- og busrejser): Børnepris til begge børn i vores T3- og T4-telte.

  • Evalueringsskema

    Kort tid efter jeres hjemkomst, vil vi fremsende et evalueringsskema til den e-mail, som er blevet registreret ved bestilling af rejsen.

    Bemærk at hvis I lander over midnat og modtager evalueringsskema samme dag, så kan det først besvares den efterfølgende dag.

    Vi håber, at I vil give jer tid og lyst til at udfylde dette. Jeres feedback er meget vigtig for os i bestræbelserne på at tilrettelægge den bedst mulige ferie, blandt andet i forhold til hoteller, udflugtsmuligheder og ikke mindst vores service før, under og efter rejsens afvikling.

    Spørgsmålene er derfor primært henvendt til gæster, som har købt både transport og indkvartering.

     

    Vi vil desuden opfordre jer til at dele jeres rejseoplevelser med andre ferieglade rejsende på Trustpilot og Facebook.

  • Forplejning

    Morgenmad (Kvartpension)

    Morgenmad inkl. drikkevarer (udvalg afhænger af hotellets standard).


    Halvpension

    Morgenmad inkl. drikkevarer (udvalg afhænger af hotellet standard) samt aftensmad ekskl. drikkevarer.


    Helpension

    Morgenmad inkl. drikkevarer (udvalg afhænger af hotellets standard) samt frokost ekskl. drikkevarer og aftensmad ekskl. drikkevarer.


    All Inclusive

    Omfatter morgenmad, frokost og aftensmad, samt drikkevarer i løbet af dagen. Nogle hoteller tilbyder desuden mellemåltider/snacks samt andre ydelser som del af All Inclusive konceptet.

    All Inclusive varierer fra land til land og hotellerne imellem. De fleste steder vil maden blive serveret fra buffet. Udvalget på buffeten afspejler sig som regel i prisen på hotellet, hvorfor man ikke skal forvente at få det samme på et 2-3* hotel som på et 4-5* hotel. Udvalget af mad afspejler sig i landets madkultur med henblik på at tilfredsstille alle nationaliteter så vidt muligt.

    Drikkevarer er hovedsageligt lokalt produceret. På nogle hoteller er et udvalg af udenlandsk producerede drikkevarer inkluderet. De fleste steder vil det i modsat fald være muligt at tilkøbe disse. På de hoteller, der også har gæster uden All Inclusive, kan der være forskel på udvalget i mad og drikke til gæster med og henholdsvis uden All Inclusive. Is er ikke inkluderet, medmindre andet er opgivet. Light produkter er ikke altid inkluderet i All Inclusive.

    Sun Tours' tilbyder ikke forskellige All Inclusive koncepter, som udgangspunkt, men er det nævnt, at opholdet er med All Inclusive Ultra er det som regel, fordi hotellet tilbyder All Inclusive hele døgnet rundt eller senere på døgnet, hvor det for normal All Inclusive slutter på et angivet tidspunkt, eller at udvalget mad/restauranter og lign. er større end normalt.

    Der forefindes ala carte eller temarestauranter på nogle hoteller som ikke nødvendigvis er omfattet af All Inclusive. Sommetider er det muligt at bytte en middag ud med en middag på en anden restaurant. Det er som regel først-til-mølle og reserveres direkte på hotellet. Det vil fremgå af hotellets All Inclusive program, som udleveres ved ankomst til hotellet.

    Det er som hovedregel ikke tilladt at medbringe mad og drikke på værelset. Mad og drikke skal indtages for de serveres eller på de nærmeste fællesarealer. På nogle All Inclusive hoteller kan drikkevarer blive serveret i plastikglas- og krus.

    All Inclusive slutter typisk ved udcheckning af værelset på afrejsedagen eller senest kl. 12.00, medmindre andet er nævnt. Et All Inclusive-program findes under beskrivelsen af de enkelte hoteller. Der tages dog forbehold for afvigelser eller ændringer af programmerne. Sun Tours tager desuden forbehold for, at hotellerne kan ændre deres All Inclusive koncept i løbet af sæsonen.

  • Forsinkelser på ud- og hjemrejser

    Vi kan desværre ikke forudsige forsinkelser, hverken på ud- eller hjemrejsen. Flyselskaberne gør alt hvad de kan for at overholde rejsetiderne. Sun Tours har ingen indflydelse på en evt. flyforsinkelse og påtager sig ikke ansvaret for en sådan.

    I tilfælde af større flyændringer, vil Sun Tours fremsende nye flytider. I tilfælde af mindre flyændringer eller pludseligt opståede forsinkelser, vil det fremgå af lufthavnens egen hjemmeside under ankomst/afrejse. Det er den rejsendes ansvar at holde øje med flytrafikken på lufthavnens hjemmeside op til afrejse. Det er ligeledes den rejsendes ansvar at holde sig ajour med evt. forsinkelser på hjemrejsen ved at kontakte vores rejseledere på destinationen.

    Såfremt der sker en større forsinkelse, vil vores rejseledere på destinationen informere de gæster der har bestilt hotel og fly samlet, så godt de kan. Rejser man som "Flight only" (Kun flybilletter), er det den rejsendes ansvar at kontakte vores rejseledere på destinationen for eventuelle ændringer i rejseplanen.

    Ved afhentning af passagerer i lufthavnen kan den forventede ankomsttid findes på lufthavnens hjemmeside. 

     

    Kompensation for forsinkelser

    Er flyet forsinket med mere end 6 timer på udrejsen, hvor der er tale om mistet ferie på rejsemålet, vil deltagere på pakkerejser modtage en kompensation afhængig af rejselængden. Den rejsende bedes henvende sig skriftligt ved hjemkomst på e-mail info@suntours.dk.

    En forsinkelse på hjemrejsen kompenseres ikke af Sun Tours, da det ikke har nogen indflydelse på ferien. Et evt. krav om kompensation skal stilles direkte til flyselskabet. Rejser man som "Flight only" vil man ved enhver forsinkelse på enten ud- eller hjemrejse skulle stilles krav direkte til flyselskabet, da der er tale om en forsinkelse i transportdelen.

  • Flysædereservation

    Det er muligt at reservere sæder mod betaling på nogle flyselskabers ruter. Det er flyselskabet der står for dette.

    Sun Tours kan desværre ikke ønske eller reservere sæder, da vi er uden indflydelse. Flyene bliver seatet inden afgang, hvorfor det desværre ikke muligt at omrokere pladser ved check-in i lufthavnen.

    Der går ca. 24 timer fra rejsen er booket hos Sun Tours indtil det er muligt at reservere sæder hos flyselskabet. Hvis rejsen er booket mange måneder i forvejen kan det ske, at der ikke er blevet åbnet for salget af flysæder endnu. Kontakt flyselskabet direkte for mere information.

     

    Links til reservation af flysæder

    Primera Air

    Jet Time

    Atlantic Airways - Ikke muligt

    Freebird

    Danish Air Transport - Ikke muligt

    Malmö Aviation - Ikke muligt

    Norwegian

  • Flymad

    Pris flymad

    Flymad er som udgansgpunkt ikke inkluderet. Det koster 180 kr. tur/retur pr. person. Det er desværre ikke muligt kun at bestille den ene vej, medmindre man rejser på en "One way"-flybillet.

    Bemærk at flymad skal bestilles senest 48 timer før afgang.

    På nogle afgange tilbydees der ikke flymad. Flyves der med Norwegian, kan der ikke bestilles mad ombord på flyet - dette købes direkte på flyet. På Freebird afgange er der typisk gratis mad. Det vil altid fremgå ved bestilling af rejsen.

     

    Special flymad

    Det er muligt at bestille special flymad til samme pris som standard flymad ved at ringe til os på 70 23 07 20. Følgende kan vælges:

    - Diabetisk måltid

    - Glutenfri

    - Muslimsk mad (indeholder ikke svinekød)

    - Laktosefri

    - Ovo-lacto vegetar (ingen kød, fjerkræ og fisk)

    - Vegetar (ingen æg, mælkeprodukter, kød, fjerkræ og fisk)

     

    Flymad til spædbørn

    Det er ikke muligt at bestille flymad til spædbørn. Det er tilladt at medbringe babymos, vælling o.lign. hjemmefra.

  • Flytillæg, brændstoftillæg mv.

    Ovenstående er en betegnelse for et tillæg som pålægges grundprisen for en rejse. Denne dækker transportomkostninger (f.eks. brændstofpriser), skatter, afgifter eller gebyrer (f.eks. lufthavns-, start- eller landingsafgifter).   

  • Gravide passagerer

    De fleste flyselskaber medtager ikke gravide passagerer efter 36. uge. Vi anbefaler, at gravide passagerer undersøger det enkelte flyselskabs regler samt medbringer vandrejournal og lægeerklæring på engelsk på rejsen, da reglerne for gravide passagerer kan variere flyselskaberne imellem og kan blive ændret løbende.

     

    Links til regler for gravide passagerer

    Primera Air

    Jet Time

    Freebird

    Atlantic Airways

    Danish Air Transport (Se punkt 9)

    Malmö Aviation (Vælg Charter - Flyga under graviditeten)

    Norwegian

  • Hotelklassificering

    Hos Sun Tours benytter vi vore egne sole til at give en klassificering af hotellet/lejligheden. Disse sole er ikke i overensstemmelse med internationale bestemmelser, men er vores egen vurdering sammenholdt med vore gæsters evalueringsskemaer.

    Den samlede vurdering dækker over faciliteter, standard af hotel, afstand til strand og by, service, atmosfære og meget mere, hvorfor det er en gennemsnitlig vurdering af hotellet eller lejlighedskomplekset.

    De hoteller som har et + er kendetegnet ved at være et hotel der bare har lige lidt mere end de øvrige hoteller i den kategori.

     

    sol4

    Er hoteller/lejligheder i særklasse. Denne kategori er for de af jer, der vil forkæles lidt ekstra i jeres ferie. Mange luksushoteller vil være angivet i denne kategori. Som regel har hotellerne eller lejlighederne international standard.

     

     sol3

     

    Er hoteller/lejligheder i den gode ende, hvor servicen er høj og der som regel er et stort udbud af faciliteter. Denne kategori er for de af jer, der gerne vil have lidt mere end gennemsnittet.

     

     sol2

     

    Velpassede hoteller/lejligheder med de nødvendige faciliteter og som regel godt beliggende. Hotellerne er mellemklassehoteller, typisk i en overskuelig størrelse, ofte med mulighed for tilkøb af pension hjemmefra eller direkte på hotellet/lejligheden. Lettere slitage kan forekomme.

     

     sol1

     

    Laveste kategori. Dette er en indkvartering med eget bad og toilet. Enkelt indrettet. Der må påregnes slitage i denne indkvarteringsform.

     

    Uspecificeret:

    Uspecificerede rejser er Sun Tours' absolut billigste kategori. Ved ankomsten til rejsemålet bliver man tildelt et sted at bo, men ikke nødvendigvis på et af de på hjemmesiden oplistede hoteller/lejligheder eller områder. Der er ingen garanti for klassificering af indkvarteringsstedet, og ej heller for eget bad/toilet i indkvarteringen. Flytning under opholdet kan forekomme. Bemærk, at der ikke modtages reklamationer på hotelstandarden.

     

  • Indkvartering

    Indkvartering i hotel/lejlighed

    På ankomstdagen kan indkvarteringen overtages om eftermiddagen og skal på afrejsedagen forlades om formiddagen, typisk kl. 12.00. Sun Tours' rejseleder vil oplyse de præcise tidspunkter. På nogle hoteller/lejlighedskomplekser er det muligt mod ekstra betaling at beholde indkvarteringen til efter det fastsatte tidspunkt for ud checkning. Forespørg i receptionen på rejsemålet, når afrejsen nærmer sig.

     

    Indkvartering i hytte, bungalow eller mobilhome

    For vores gæster, som vælger ovenstående indkvartering, er der individuelle regler for overtagelse og fraflytning. Som regel gælder følgende: På ankomstdagen kan indkvarteringen overtages om eftermiddagen og skal på afrejsedagen forlades kl. 10.00. Ovenstående tider for overtagelse og fraflytning af indkvarteringer skal ses som vejledende. Gældende for alle indkvarteringstyper/rejseformer er, at rejselederen vil oplyse de præcise tidspunkter.

     

    Indkvartering i telt

    Busgæster kan overtage teltet kl. 10.00 på ankomstdagen, og på afrejsedagen skal teltet forlades rengjort kl. 9.30. Flygæster kan oftest overtage teltet ved ankomsten og beholde det op til afrejsetidspunktet. For alle campinggæster gælder, at man på sæsonens sidste hjemrejsedag må påregne at skulle forlade teltet kl. 08.00, da Sun Tours' teltlejr pakkes ned ved sæsonafslutning.

    Der findes T-3, T-4 og T-6 telte. Alle telte har luftmadrasser, undtagen T-6 teltene, hvor der er 4 luftmadrasser og 2 skummadrasser/drømmesenge. Under beskrivelse af hver enkel campingplads er der et link, hvor man kan se, hvad man skal medbringe på ferien, f.eks. sengelinned/håndklæder. Desuden er der en beskrivelse af teltenes indretning og inventar.

     

    Aircondition

    Hvor der forefindes aircondition, kan denne som regel bruges til både nedkøling og opvarmning. Aircondition kan på nogle hoteller/lejligheder køre i intervaller, dvs. på fastlagte tidspunkter, som styres af det enkelte indkvarteringssted. Hvor aircondition ikke er inkluderet i rejsens pris, foretages afregningen på rejsemålet. Bemærk, at der i indkvarteringer med flere rum typisk kun er airconditionanlæg i det ene af rummene. På nogle hoteller/lejligheder er der kun mulighed for aircondition i højsæsonen (skolernes sommerferie), men det fremgår som regel af hotellet/lejlighedens beskrivelse.

     

    Babyseng:

    Ved bestilling af rejsen noterer vi gerne et ønske om at leje/låne en babyseng, men det kan ikke garanteres, at hotellet kan stille en babyseng til rådighed. Vær opmærksom på, at babysengens kvalitet ikke modsvarer danske krav, og at Sun Tours ikke er ansvarlig for sengens egnethed.

     

    Indretning

    Værelser/lejligheder samt balkoner og terrasser kan variere i størrelse og indretning. Køkkennichen i lejligheden vil typisk være enkelt indrettet med køleskab og et par kogeplader/blus samt sparsomt køkkenudstyr. Kaffemaskine, elkedel, ovn og lignende forefindes ikke, med mindre det er nævnt under den enkelte indkvartering. Man skal selv medbringe viskestykker, opvaskebørste og karklude. Rengøring i indkvartering inkluderer ikke opvask.

     

    Internet

    Mange hoteller og lejligheder, samt campingpladser har efterhånden internetadgang. Bemærk at hastigheden ikke er højhastighed og derfor ikke kan sammenlignes med den danske. Internet er mod gebyr, medmindre andet er nævnt under beskrivelse af hotellet/lejligheden.      

     

    Opredninger

    Flere steder er det muligt med ekstra opredninger. Disse opredninger vil typisk være af ringere standard end de eksisterende sengepladser. Det kan være sig sovesofa, træk ud seng, drømmeseng eller blot en madras.

     

    Rengøring

    Rengøring af værelse/lejlighed er altid inkluderet, medmindre andet er nævnt (opvask er ikke indbefattet). Antal rengøringsdage varierer fra sted til sted, læs nærmere under hver beskrivelse af hoteller/lejligheder.

     

    Safeboks

    De fleste lejlighedskomplekser/hoteller har safeboks. Denne forefindes enten i selve lejligheden/hotelværelset eller i receptionen. Betaling for leje afregnes på rejsemålet, medmindre det fremgår af beskrivelsen, at safeboks er gratis.

    De fleste campingpladser har deponeringsboks til opbevaring af bl.a. kontanter. Betaling for leje afregnes på rejsemålet.

     

    Sengelinned/håndklæder

    I alle værelser/lejligheder vil der være sengetøj og linned samt håndklæder. Man bedes selv medbringe håndklæder til pool og strand, medmindre det fremgår af hotellets beskrivelse, at disse forefindes. Der kan være gebyr eller depositum for leje/lån. Skift af linned/håndklæder varierer fra sted til sted og man kan læse nærmere under hver beskrivelse af hotel/lejligheder.

    Skal man rejse på campingferie i mobilhome, bungalow eller hytte er der forskel på, hvorvidt sengelinned/håndklæder forefindes eller kan lejes på stedet. Læs nærmere under hver enkel campingplads.

    Ved indkvartering i telt skal man selv medbringe sengelinned, pude, håndklæder og evt. sovepose, medmindre det fremgår at det allerede forefindes. 

  • Kopivarer

    Sædvanligvis er indkøb/udførsel af kopivarer ikke lovligt, men såfremt man holder sig inden for rejsegodsreglernes bestemmelser, må der medbringes varer for op til 3.250 kr. til eget brug. 

    Klik her for at læse mere om toldregler og regler for kopivarer

  • Kun Fly

    Såfremt du ikke benytter Sun Tours' indkvartering og/eller transferbus (flight-only), er du selv ansvarlig for at søge oplysninger om hjemrejsetidspunkt hos Sun Tours' rejseleder på destinationen. Tilkøbes transfer gælder dette kun til et af de hoteller Sun Tours benytter i den periode rejsen foretages. Dette ønske bedes meddelt Sun Tours snarest muligt efter bestilling af flybilletterne.

    Pr. 1. januar 2010 indførtes ved lov en ekstra sikkerhed bl.a. for de rejsende, som kun køber flybillet. Rejsegarantifonden har siden da sikret disse kunder økonomisk gennem en konkursforsikring. Forsikringen træder i kraft, hvis flyselskabet går konkurs - uanset om det sker før afrejse eller inden passagerens hjemrejse. Konkursforsikringen koster 20 kr. pr. rejsende og kan tegnes samtidig med bestilling af flybilletterne.

  • Kørestole og handicapfaciliteter

    Handicapfaciliteter og -værelser

    Nogle af vores hoteller er bedre egnet til handicappede end andre. Nogle har handicapværelser med de faciliteter der er nødvendige, andre har handicapvenlige arealer. Hvis man som rejsende har bestemte behov bedes man bestille sin rejse i god tid, så vi kan forespørge på evt. handicapværelser, samt klargøre hvilke handicapfaciliteter der findes på det bestemte hotel/lejlighed.

     

    Kørestole

    Kørestole kan medbringes gratis på flyet. Medbringes en kørestol skal det oplyses til Sun Tours. Vi har brug for målene på kørestolen, altså længde, bredde, højde og vægt, samt type (elektrisk eller manuel, sammenklappelig eller ikke). Sun Tours skal samtidig have besked om kørestolsbrugeren selv kan gå op til flyet eller om der er behov for hjælp frem til gate, sæde eller andet. Det er den rejsendes ansvar, at vi som rejseselskab får besked herom.

    Bemærk venligst at vores rejseledere på destinationen ikke kan være behjælpelig med at løfte eller bære kørestolsbrugere op og ned i transferbus eller andre steder.

     

  • Kæledyr med på rejsen

    Sun Tours kan desværre ikke være behjælpelig med at sørge for tilladelse til at medbringe kæledyr til destinationen. Det er som regel ikke tilladt at have kæledyr med på hotel/lejlighed/campingplads. Ønsker man tilladelse hertil, skal man som rejsende selv kontakte det pågældende sted.

    Man skal ligeledes selv kontakte flyselskabet, hvorvidt det kan lade sig gøre at medbringe kæledyr, samt regler herfor.

     

    Links til regler for kæledyr

    Primera Air

    Jet Time

    Freebird (Kontakt kundeservice)

    Atlantic Airways

    Danish Air Transport

    Malmö Aviation

    Norwegian

  • Leje af bil m.v.

    Der er mulighed for at leje bil, scooter, cykel m.v. på de fleste destinationer. Rejselederen vil selvfølgelig også være behjælpelig med leje og reservation af disse.

    Det er desværre ikke muligt at leje bil, scooter eller cykel hjemmefra hos Sun Tours. Ønsker man en bil fra lufthavnen ved ankomst, anbefaler vi at benytte et velkendt udlejningsselskab hjemmefra. Der findes mange muligheder på internettet for booking.

  • Medicin med på rejsen

    Ved rejser til visse lande skal du medbringe et såkaldt pillespas ved visse medicintyper. Dette udstedes på apoteket. Opsøg læge eller apotek for nærmere information om hvilken type medicin der må medbringes på rejsen, samt hvordan det skal pakkes.

    Udenrigsministeriet har lavet en online vejledning.

    Klik her for at læse mere om medicin på rejsen

     

  • Mødetid i lufthavnen

    På de fleste flyvninger er mødetiden 2 timer før afrejse, så man som rejsende kan sikre sig at nå igennem lufthavnen i rette tid, inden flyet afgår.

    Afhængigt af tidspunktet for afrejse, kan der være mange rejsende, hvorfor det er godt at være i god tid. Mødetiden vil altid fremgå af din billet.

    Check-in lukker typisk 1 time før afrejse.

  • Parkering i lufthavnen
  • Pas og visum

    Rejsende som ikke kan tiltræde rejsen på grund af manglende eller ugyldigt pas, visum eller andre obligatoriske rejsedokumenter, vil ikke kunne forvente nogen godtgørelse. Dette er også gældende, hvis den rejsende pga. forskelle i navnet på henholdsvis billet og pas nægtes adgang til bus/fly. Som udgangspunkt kan man ikke rejse uden pas, ej heller til Schengen-lande, hvorfor passet altid skal medbringes. Anden billedlegitimation kan som udgangspunkt ikke benyttes.

    Det er myndighederne der fastsætter reglerne for ind- og udrejse. Sun Tours har hverken indflydelse eller kan tage beslutninger i denne sammenhæng. Det er den rejsendes eget ansvar, at alle rejsedokumenter er i orden. Vær opmærksom på, at det kan forventes i nogle lande, at ens pas er gyldigt i en hvis periode efter ens ophold - som udgangspunkt er det bedst, at ens pas er gyldigt min. 6 mdr. efter endt rejse.

    Hvis ens pas er udløbet, man har mistet det eller man på anden vis er nødt til at få et nødpas eller midlertidigt pas, skal man henvende sig til Borgerservice i sin egen kommune. Der kan som regel udstedes nødpas til rejsende et par timer før afgang direkte i lufthavnen, f.eks. i Kastrup (Kun i nødstilfælde).

    Hos Sun Tours er visum som udgangspunkt inkluderet i prisen, når der rejses til lande udenfor EU, f.eks. Tyrkiet og Tunesien.

    Rejsende som ikke er danske statsborgere er ikke nødvendigvis omfattet af ovenstående, hvorfor man selv skal søge information om visum hos ambassade eller konsulat.

     

    Klik her for læse mere om pas og visum på Udenrigsministeriets hjemmeside

  • Rejselængde

    Rejselængden er typisk 1 uge eller 2 uger på rejser med fly. Rejselængden på busrejser er typisk 10 eller 17 dage. Hvis en længere rejse ønskes, bedes du kontakte en af vore rejsekonsulenter på tlf. 70 23 07 20 der vil undersøge nærmere.

  • Rejseforsikring

    Det blå sygesikringskort

    Pr. 1. august 2014 kan den gule sygesikring ikke længere benyttes ved rejser i udlandet. Det kræves, at man fremover har det blå sygesikringskort. Det blå sygesikringskort giver ret til sygehjælp på samme vilkår som indbyggerne i det EU-land, man besøger. Det betyder, at der er en egenbetaling for dig, hvis der er det for en borger i det land, som du besøger.

    Der kan derfor være udgifter til læge, hospital og medicin ved akut opstået sygdom (som tidligere blev dækket af det gule sygesikringskortved rejser på under en måned), som ikke bliver dækket af det blå sygesikringskort. Bemærk at det blå sygesikringskort ikke dækker hjemtransport. Der er generelt meget begrænset dækning med det blå sygesikringskort. Det dækker ikke i lande uden for EU, f.eks. Tyrkiet og Tunesien.

     

    Årsrejseforsikring

    Sun Tours anbefaler på det kraftigste, at man køber en rejseforsikring. Sun Tours kan være behjælpelig med at tegne årrejseforsikring helt frem til dagen for afrejsen igennem Gouda Rejseforsikring A/S. Rejseforsikringen kan bestilles telefonisk på 70 23 07 20, eller når rejsen bookes på hjemmesiden.

    Der tilbydes både individuelle tforsikringer og husstandsforsikringer. En husstandsforsikring kræver, at de dækkede bor under samme tag og kan økonomisk svare sig, når man er minimum tre personer der skal dækkes. Der kan ikke tegnes individuelle forsikringer til spædbørn. Disse skal indgå i en husstandsforsikring.

    Man kan tilkøbe bagageforsikring til alle typer forsikring. Bemærk at prisen for forsikring i lande udenfor EU, f.eks. Tyrkiet og Tunesien er højere, end hvis man rejser i lande indenfor EU. Rejseforsikringerne er årsrejseforsikringer der er gældende i ét år fra de bliver oprettet og kan således benyttes til fremtidige rejser, uanset hvilket selskab man rejser med.

    Klik her for at læse mere om årsrejseforsikring igennem Gouda

     

    Skiforsikring

    Rejser man på skiferie, skal man have en skiforsikring, da man med de normale årsrejseforsikringer ikke er dækket på skirejsen. Man er med en skiforsikring dækket af sygdom i ét år og kan tilkøbe dækning af ski/bagage.

     

    Priser for årsrejseforsikringer

    Nedenfor ses vejledende priser pr. 1. august 2014

      EU Udvidet EU* Skiferie
    Individuel 249 kr. 299 kr. 339 kr.
    Individuel m/bagage 344 kr. 395 kr. 434 kr.
    Husstands 495 kr. 703 kr. 745 kr.
    Husstands m/bagage 690 kr. 900 kr. 940 kr.

     

     

     

     

     

     * Lande som f.eks. Tyrkiet og Tunesien

  • Reklamation over rejse

    Hvis man ikke modtager de ydelser, som tilsikres gennem hjemmesiden eller oplysningerne på billetten, foreligger der en mangel. Dette omfatter ikke personlige ønsker, f.eks. i forbindelse med pladstildeling ved transport eller ønske til hotellet o.lign.

    Eventuelle reklamationer skal, med henblik på afhjælpning på stedet, fremsættes over for rejselederen eller vores lokale repræsentant inden rimelig tid efter, at manglen er opdaget. Undladelse heraf vil normalt medføre tab af retten til senere at kræve kompensation. Dette gælder dog ikke, hvis Sun Tours har handlet i strid med almindelig hæderlighed eller groft uagtsomt, eller såfremt kravet skyldes personskade.

    Reklamationer over fejl eller mangler, som ikke har kunnet rettes på rejsemålet, skal fremsættes skriftligt til os senest fire uger efter rejsens afslutning. Vi vil fremsende en skriftlig bekræftelse på modtagelsen af den indsendte reklamation og efterfølgende behandle og besvare reklamationen.

    I travle perioder må påregnes en svarfrist på ca. 6-8 uger. I øvrigt gælder, at dansk ret skal regulere ethvert krav, der rejses over for Sun Tours. Såfremt parterne ikke kan opnå enighed, kan sagen indsendes til Pakkerejse-Ankenævnet, hvis afgørelse vi forpligter os til at følge. Alternativt kan sagen anlægges ved en domstol eller ved voldgift i Danmark.

    Vedrørende flyforsinkelser: Er flyet forsinket med mere end 6 timer på udrejsen, vil deltagere på pakkerejser modtage en kompensation afhængig af rejselængden - dette gælder dog ikke en hjemrejseforsinkelse. Ved reklamation over en forsinkelse på hjemrejsen, skal et evt. krav om kompensation stilles til det pågældende flyselskab, som varetager transportdelen.

    Reklamationer skal fremsendes skriftligt til info@suntours.dk eller Sun Tours A/S, Silkeborgvej 92-94, 8000 Aarhus C. For læsevenlighedens skyld frabedes venligst håndskrevne breve. Husk at notere bookingnr. på den pågældende rejse.

  • Priser

    Pris på hjemmeside

    Alle nævnte priser pr. person er altid gældende ved min. 2 fuldt betalende personer i samme indkvartering.

    Prisen ved køb af fly og hotel er inkl. fly, afgifter og ophold (værelsestype, pension på hotel og evt. udsigt vil være nemt). Prisen er eksklusiv transfer på destinationen, flymad, afbestillingsforsikring og rejseforsikring.

     

    Priser ved kun 1 person

    Sun Tours kan tilbyde enkeltværelser på mange hoteller og lejlighedskomplekser. Prisen er som regel højere, end hvis man bor 2 personer sammen på et værelse, da alle priser er kalkuleret efter, at min. 2 personer bor sammen.

    Enkeltværelsestillægget er varierende fra hotel til hotel - ring på 70 23 07 20 og få prisen hos en af vore rejsekonsulenter, hvis den ikke fremgår i bookingsystemet på hjemmesiden.

    Vær opmærksom på, at hvis man rejser som eneperson med et barn, vil barnet betale fuld pris som en voksen. Læs mere under punktet "Børnerabat" nedenfor.

    Rejser man alene med børn på campingferie, kan vi på nogle campingpladser tilbyde:

    1 voksen og 1 barn (på både fly- og busrejser): Børnepris til barnet i vores T3-telte eller i vores T4-telte, såfremt T3-telte ikke forefindes på destinationen.

    1 voksen og 2 børn (på både fly- og busrejser): Børnepris til begge børn i vores T3- og T4-telte.

     

    Børnerabat

    For spædbørn, som ikke er fyldt 2 år inden feriens afslutning, betales der kun et spædbarnsgebyr på 500 kr., hvis der rejses med fly. Der vil ikke være et flysæde til spædbarnet og dets bagage skal være inkluderet i rejseledsagernes bagage, medmindre det respektive flyselskab har andre bagageregler. Ligeledes er der ikke garanti for en plads i transferbussen.

    Alle børn, også spædbørn, der rejser med bus, skal have eget sæde. Dvs. børn, som ikke er fyldt 2 år på hjemrejsedagen, betaler kun for bussædet, såfremt der ikke ønskes soveplads og udstyr til barnet i indkvarteringen. Ønskes dette, betales almindelig børnepris.

     

    På charterrejser fremgår det af vores hjemmeside, hvilken alder de forskellige hoteller/lejligheder betragter som grænsen mellem barn og voksen. Det er gældende for alle hoteller/lejligheder, at børn skal bo med minimum 2 voksne for at opnå børnerabatter.

    Ved campingferie er børnepris gældende for børn mellem 2 og 18 år på. Normalvis skal børn bo med 2 voksne for at opnå børnerabat, men der kan være undtagelser. Læs mere under punktet "Enkeltværelser/singlerejser".

    Såfremt der er rabat på en rejse (især last minute og afbudsrejser), frafalder børnerabatten.

     

    Afgifter

    Rejsens pris er beregnet på grundlag af gældende tariffer, afgifter og valutakurser. Sun Tours forbeholder sig derfor ret til inden afrejsedagen at foretage prisændringer, som skyldes ændringer i transportomkostninger (f.eks. brændstofpriser), skatter, afgifter eller gebyrer (f.eks. lufthavns-, start- eller landingsafgifter) eller valutakurser, som er anvendt til beregning af prisen for den pågældende rejse.

    Hvis lufthavnsafgiften eksempelvis stiger 100 kr., forhøjes rejsens pris tilsvarende. Samme beregning anvendes ved nedsættelse af afgifter m.v. Hvis prisen forhøjes mere end 10 %, er du berettiget til at annullere rejsen og få indbetalte beløb refunderet. Det er dog en betingelse, at annulleringen meddeles Sun Tours umiddelbart efter, at du er blevet underrettet om prisforhøjelsen.

    Dersom skatter eller afgifter m.v., som pålignes os direkte, og som er indregnet i rejsens pris, nedsættes eller bortfalder med virkning inden rejsedagen, er Sun Tours forpligtet til at godtgøre dig det sparede beløb, såfremt det overstiger 100 kr. pr. rejsedeltager. Vi underretter dig om eventuelle prisstigninger snarest muligt og senest 20 dage før afrejsedagen ved skriftlig meddelelse til den ved indtegningen eller senere af den rejsende oplyste adresse.

     

  • Service på rejsemålet

     Danske rejseledere

     

    Charter- og skiferie

    Vi har danske rejseledere på alle vores destinationer, som står klar til at hjælpe jer på ferien. De tager i mod jer i lufthavnen, når I ankommer, hvor de sørger for, at I kommer med bussen ud til jeres hotel, hvis I har bestilt transfer til/fra lufthavnen. Det kan ikke garanteres, at en rejseleder vil være med i bussen til hotellet.

    De afholder velkomst- eller informationsmøde, samt har træffetider i løbet af ugen på hotellet eller et nærliggende sted. Disse tider fremgår af Sun Tours informationsmappen og/eller Sun Tours tavlerne på hotellet.

    Vores rejseledere har en servicetelefon, som kan kontaktes 24 timer i døgnet. Telefonnummeret udleveres ved ankomst til destinationen.

    Der arrangeres udflugter og aktiviteter på de fleste destinationer, hvor vores rejseledere deltager i højere eller mindre grad. Læs mere om disse under hver destination på vores hjemmeside.

    Rejselederne kan være behjælpelig med de fleste ting på destinationen, blandt andet leje af bil, scootere, ATV o.lign., så tøv ikke med at kontakte dem.

     

    Campingferie

    På vores campingpladser, har vi campingguider der som regel bor på pladsen og har et informationstelt, hvor der er træffetid nogle gange om ugen. De står, ligesom vores rejseledere på charter- og skiferie, også klar i lufthavnen til at tage i mod vores gæster, der ankommer med fly. De gæster der ankommer med bus fra Danmark bliver taget i mod på campingpladsen.

     

     


  • Taxfree varer

    Visse af vore flyselskaber udbyder salg af toldfri varer. Taxfree kataloget sendes ikke automatisk ud med posten, men kan bestilles ved Holiday Taxfree, som varetager alt i forbindelse med salg af toldfrie varer.

    På vore flyvninger med Atlantic Airways og Norwegian er det desværre ikke muligt at købe taxfree varer.

    Såfremt der spørgsmål, kontakt venligst Holiday Taxfree på e-mail kundservice@inflightservice.se eller på tlf. 80 88 50 2080 88 50 20.

     

    Klik her for at bestille taxfree

    Vælg: Ordinær rejserrangør - Sun Tours (No booking number)

     

  • Telte og udstyr

    Der findes tre typer telte på de fleste af vores campingpladser. Enten T3, T4 eller T6 telte. Nedenfor ses en beskrivelse af, hvad vores telte er udstyret med, samt hvad der skal medbringes hjemmefra. Det er gældende for både bus- og flycamping.

     

    Udstyr i teltene

    Alle teltene er udstyret med havebord og stole, køleskab, gasbord med 2 gasblus, stikkdåse, lampe, gulvtæppe i opholdsrummet (ikke fast bund). Forbrug af el og gas er naturligvis inkluderet i prisen.

     

    Køkkenudstyr

    Tallerkener, krus, glas, bestik, spækbræt, skærekniv, salatskål, 2 gryder, 1 pande, pandepalet, grydeske, kedel, kost, fejeblad, opvaskebørste/balje.

     

    Senge/luftmadrasser

    T6 teltene er udstyret med 2 senge med skummadras samt 2-4 luftmadrasser. T3 og T4 teltene er udstyret med luftmadrasser.

     

    I bedes selv medbringe

    Dyne/sovepose, sengelinned, hovedpude, håndklæder, visketykker, karklude, dåseåbner og oplukker. Desuden er det en god idé at medbringe termokande, kaffetragt, -filtre samt lommelygte.

     

    Teltenes indretning

    T3

    Telt til den lille familie med 1 dobbelt og 1 enkelt sovekabine. Foran sovekabinerne er der et  opholdsrum, hvor fronten kan lynes af.

    Teltet er 240 x 460 m. Kabinerne er 140 x 200 cm og 80 x 200 cm.

     

    T4

    Mindre familietelt med 2 sovekabiner til hver 2 personer. Foran sovekabinerne er der et opholdsrum. Fronten kan lynes af og flyttes tilbage, så man får en lille overdækket terrasse.

    Teltet er 300 x 460 cm. Kabinerne er hver især 140 x 200 cm.

     

    T6

    Stort familietelt med 2 sovekabiner (6. person sover i opholdsrummet). Foran sovekabinerne er der et stort opholdsrum. Fronten kan lynes af og flyttes tilbage, så man får en overdækket terrasse.

    Teltet er 520 x 420 cm. Kabiner er 140 x 200 cm og 200 x 260 cm.

  • Transfer til/fra lufthavnen

    Transfer til hotel

    Transfer er ikke inkluderet i prisen, men tilkøbes i bookingdelen, når rejsen bestilles. Prisen varierer fra 145-199 kr. pr. person tur/retur afhængig af destination og hotel. Til nogle få områder på vores destinationer, kan prisen være højere.

    Vores danske rejseledere vil tage i mod jer i lufthavnen, når I ankommer, hvor de sørger for, at I kommer med den rigtige bus til hotellet. Det kan ikke garanteres, at en rejseleder vil følge med i bussen til hotellet.

    På hjemrejsedagen kommer bussen på det tidspunkt der er angivet i Sun Tours informationsmappen på hotellet.

    Læs mere under punktet "Ankomst/afrejse".

    Transfertiden til hotellet fremgår af hotellets beskrivelse på vores hjemmeside.

     

    Transfer ved køb af "Flight only" flybillet

    Rejser man kun afsted med flybillet uden hotel, kan der tilkøbes transfer til et af de nævnte hoteller på vores hjemmeside. Vi kan ikke sørge for transfer til et andet sted. Kontakt venligst Sun Tours efter bestilling af rejse for at bekræfte af- og påstigningssted.

    I Alanya er der tre af- og påstigningsteder, som kan man kan vælge imellem:

    - Akman Beach (Kleopatra stranden)

    - Panorama hotel (inde i byen)

    - Mahmutlar (ved det store ur)

    Prisen for transfer ved kun flybillet er typisk 250 kr. pr. person tur/retur.

  • Udflugter/aktiviteter på rejsemålet

    Eventuelle aktiviteter og underholdning på destinationen arrangeres af hotellets/campingpladsens eget personale og foregår på engelsk, tysk eller lokalt sprog og må påregnes at kunne høres ved indkvarteringerne.

    Vi kan på de fleste destinationer arrangere udflugter med enten dansk rejseleder eller med lokalguide der taler engelsk. Beskrivelser og priser på hjemmesiden er vejledende, og kan ændres løbende. Vi tager forbehold for prisændringer som følge af kursudsving, afgifter, forhøjelse af entrébetalinger mv. samt for eventuelle aflysninger og/eller programændringer på grund af manglende tilslutning.

    Såfremt der ikke er fornøden tilslutning, vil der på mange rejsemål i stedet være mulighed for at deltage i udflugter arrangeret af et lokalt bureau med engelsk- eller tysktalende guide. Hotellernes aktiviteter og underholdning arrangeres af hotellets eget personale og foregår på engelsk, tysk eller lokalt sprog. I ydersæsonerne må det påregnes, at aktivitets- og underholdningsniveauet er nedsat.

    Vore rejseledere vil på destinationen give de nøjagtige informationer vedr. ovenstående.

  • Unge under 18 år

    Børn og unge under 18 år skal være ledsaget af mindst én person over 18 år på rejsen, eller skal ved køb af rejsen fremsende en tilladelse fra forældre/værge til at rejse uden voksenledsager. Vær opmærksom på, at vores rejseledere ikke kan påtage sig et udvidet ansvar for mindreårige, der rejser alene, hvorfor vi senest ved rejsens påbegyndelse skal være i besiddelse af kontaktoplysninger på forældre/værge - som minimum med et mobilnummer.

    Rejser et barn under 18 år alene på Flight-only, eksempelvis i forbindelse med besøg hos familiemedlemmer i udlandet, bedes du kontakte det enkelte flyselskab for at høre nærmere om reglerne herfor.

  • Ændring af reserveret rejse

    Ændringer i en reservation, herunder andet hotel, rejsemål, rejselængde, rejsedato, afbestilling af transfer eller af årsrejseforsikring inden afrejse m.v., koster 300 kr. pr. person, hvis depositum er indbetalt. Indtil da foretages ændringer gratis. Afbestillingsforsikring kan ikke ændres, da det er et bindende køb.

    Er hele rejsens pris indbetalt, eller er der mindre end 62 døgn til afrejse, kan hverken hele eller dele af rejsen ændres. I tilfælde af ændring betragtes denne som en afbestilling af rejsen med de gældende afbestillingsregler, samt indtegning på ny rejse.

     

    Navneændringer

    Navneændringer foretages mod et gebyr på 300 kr. pr. person og kan senest ske 72 timer inden afrejse. Det er meget vigtigt, at alle navne er stavet korrekt og stemmer overens med oplysningerne i passet.

    En navneændring kan være en tilføjelse af f.eks. mellemnavn, efternavn eller lign., eller det kan være navnet på en ny person, som skal tiltræde rejsen istedet for den person der står på billetten.

  • Ønsker

    Ved rejsebestillingen kan du oplyse eventuelle ønsker om værelsets beliggenhed, udsigt mm.

    Det er til enhver tid hotellet, der disponerer over værelsesfordelingen. Sun Tours kan af samme årsag ikke garantere, at specielle ønsker opfyldes, men alene videregive ønskerne til hotellet.

    Der modtages ikke reklamationer over ønsker der ikke er blevet opfyldt.

 
Persondata information